-20 % minden a falon SZEREZZ BE PROMÓKÓDOT

Dikhotomy a művészet határain: Hogyan töri meg a digitális alkotás a klasszikus szabályokat

18.9.

A Dikhotomy a klasszikus művészet ikonjait abszurd digitális történetté alakítják, amelyek megtörik a szabályokat és elgondolkodtatnak. Hogyan is néz ki, amikor egy reneszánsz műalkotás találkozik a digitális manipulációval és a szürrealizmussal? Készülj fel egy olyan vizuális kalandra, ahol a régi mesterek keverednek a modern abszurditásokkal.

Kezdenéd azzal, hogy bemutatkozol, és mesélsz egy kicsit magadról? Adj egy pillantást abba, hogy ki is rejtőzik a Dichotómia mögött.

A nevem Fernando, és egy barcelonai digitális művész vagyok. Miután több éven át illusztrátorként dolgoztam reklámügynökségeknél, főleg a divatiparra összpontosítva, úgy éreztem, itt az ideje annak, hogy végre felfedezzem a saját művészi utam. Folyamatosan fejlődök, a közönséggel való interakció és az új ötletek utáni személyes keresésem vezérelte a reklámozás és a popkultúra az inspiráció fő pilléreit, és ezen kombináció határozza meg a mai munkám legnagyobb részét.

Hogyan kerültél a művészet és a dizájn irányába? Voltak olyan kulcsfontosságú pillanataid, amelyek ezen az úton elindítottak?

Mint minden művészi kíváncsi gyermeknek, az első lépéseim a 80-as években a képregények, a mozi és a televízió világában voltak. Emlékszem, órákat töltöttem a szobámban rajzolással, és megfigyelő természetem azt mondta, hogy ez az én igazi világom. Néhány év gyengébb középiskolai tanulmányaim után úgy határoztam, hogy valami más irányba indulok, ami jobban megfelel az érdeklődési körömnek, aminek következtében Barcelonában képzőművészetet tanultam. Innentől kezdve minden magától értetődően zajlott, és a mai napig folytatom a művészetem fejlesztését, az illusztráció és a grafikai tervezés különféle tudományágait felfedezve.

Mi inspirált arra, hogy olyan digitális művészetet alkoss, amely a klasszikus témákat szürreális és szatirikus elemekkel ötvözi?

Tisztán emlékszem rá, hogy néhány évvel ezelőtt megnéztem az Exit Through the Gift Shop-ot, és hogy a kiemelt művészek utcai művészete mennyire lenyűgözött. Lenyűgöző volt az a képességük, hogy a lázadó üzeneteket a szürrealizmussal vegyítsék, miközben ilyen erős üzeneteket közvetítenek. Mindig is vonzott a pop art és annak sokféle változata, különösen a reklámmal való szoros kapcsolata miatt. Ami engem mindig is a leginkább magával ragadott, az a klasszikus és a kortárs művészi fúziója a kollázsokon és kreatív digitális manipulációkon keresztül, ahol úgy érzem, valóban felfedezhetem a kifejezés új formáit.

Van olyan klasszikus mű, amit már régóta szerettél volna újraértelmezni, de még nem találtál rá a megfelelő megközelítésre?

Szerencsére még mindig nagyon sok ikonikus alkotás van a művészettörténetben, amelyeket még nem értelmeztem újra. Lenyűgöznek a nagyszerű festő, Edward Hopper munkái, és nagy tisztelője vagyok a hazám legjobb művészeinek. mint Picasso és Salvador Dalí Az utóbbi időben azon gondolkodtam, hogy újraértelmezem az egyik önarcképüket egy olyan helyről, ahol mélységesen csodálom a munkáikat. Számomra ez egy módja annak, hogy tisztelegjek saját művészi látásmódom felfedezése előtt.

Át tudnál vezetni a kreatív folyamaton a kezdetektől a végső tervezésig? Mindig azonnal tudod, hogyan alakíts át egy klasszikus darabot?

Az ihlet mindig kiszámíthatatlan, és biztos vagyok benne, hogy sok más művész pontosan tudja, hogy mire gondolok. Ennek a művészeti stílusnak a megalkotásakor elengedhetetlen, hogy a különböző koncepciók a lehető legtermészetesebben egyesüljenek, és mindenekelőtt provokáljanak valamit a művészetben. Legyen szó egy mosolyról, egy ötletről, egy kritikáról vagy bármilyen reflexióról, amely túlmutat a felszínen – ez a művészet varázsa – valamilyen módon visszhangzó kapcsolatot teremteni.

Mi volt az első műalkotás, amelyben elkezdtél kísérletezni ezzel a művészeti formával, és mi volt a köröd reakciója?

Nem tagadom, hogy a művészettörténet ikonikus figuráival való játék bizonyos hatást gyakorol a nézőre. Az ironikus és szürreális csavarral való megközelítés lehetővé tette számomra azt, hogy ezeket a klasszikusokat egy modernebb koncepcióba, popos szellemben toljam bele, és tudtam, hogy ez visszhangra talál majd. Folyamatos inspirációkeresésem során más művészek valóban lenyűgöző alkotásaiba botlottam, amelyek arra ösztönöztek, hogy saját műveket hozzak létre. Johannes Vermeer Gyöngyfülbevalós lánya lett az alapja a művészettörténet egyik legikonikusabb portréjának első újraértelmezéséhez.

Hol szeretsz alkotni? Van kedvenc helyed vagy környezeted, ami inspirál?

Általában az összes illusztrációmat a stúdiómban készítem egy Barcelona melletti csendes faluban. Bár jelenleg a legtöbb ihletet a közösségi médián keresztül kapom, kétségtelen, hogy a leggazdagabb élményeket a múzeumok és kiállítások látogatása adja. Azokon a helyeken, ahol igazán kapcsolódom a művészet lényegéhez, és megengedem magamnak az új ötletek befogadását, amelyeket aztán saját vizuális nyelvemre alakítok.

Vannak olyan rituáléid, szokásaid, amelyek segítenek az alkotásban?

Egyes munkáimnál minden bizonnyal az ihlet a leglényegesebb és néha a legnehezebb része, de sok órát töltök a jó kivitelezéssel. Alkotói rituáléim a naptól és a körülményektől függenek, bár esetemben általában meglehetősen szabálytalan. Van, amikor az ihlet könnyebben áramlik, máskor pedig nehezebb megtalálni. Ilyenkor nagyon fontos, hogy a türelem a folyamattal, mert különben jön a frusztráció és a dráma.

Hogyan tudod egyensúlyba hozni az alkotói szabadságot a kereskedelmi igényekkel?

Számomra nem okoz kényelmetlenséget, ha munkámat közvetlenül a kereskedelmi oldalhoz kötöm. Mint korábban említettem, karrierem mindig is az iparhoz és a reklámozáshoz kötődött, ami segített abban, hogy megértsem ezt az egyensúlyt. Bár törekszem egy felismerhető stílus megtartására, egyúttal az új technikák felfedezésére is. Számomra nincs ellentmondás a művészi és a kommersz között, ez inkább egy lehetőség a két világ egyesítésére és a fejlődésre.

Tudnál választani egy olyan dizájnt, ami a kedvenced? Miért pont ezt a dizájnt választod? Van valami történeted a készítés idejéről?

A “Punk Concerts” című kollázs stílusú illusztrációm valószínűleg az egyik kedvencem. Leginkább azért, mert visszaidézi a tinédzser éveimet meghatározó legendás rockzenekarok emlékeit. Aki szereti ezt a sajátos zenei stílust a 80-as évekből, az biztosan tudja, mire gondolok. Ez egyfajta tisztelgés a korszakot jellemző nyers, lázadó energiának.

Milyen a jövő számodra? Vannak nagy projekteid?

Rendszeresen frissítem munkáimat, amelyek a digitális illusztrációk, a kollázsok és néhány vektoros művészet között fejlődnek. Az utóbbi időben azon gondolkodtam, hogy portfóliómat a barokk és a neoklasszikus festészet nagy mesterei által ihletett nimfák gyűjteményével bővítsem, de a helyszín a következő: városi környezetek vagy benyomást keltő jelenetek. Célom, hogy ezek a darabok vizuálisan feltűnőek és vonzóak legyenek személyes és intim terek díszítésére, kontrasztot teremtve a klasszikus és a modern között.

Dikhotomy gyűjteménye

Natalie

Social media manager, photographer and creative head. My superpower is that I can retell all the lines from Harry Potter.


EuropostersDekoráld a világod

1999 óta az Europosters Csehországban és egész Európában az egyik legnépszerűbb poszter, falfestmény és licencelt áru forgalmazója. Kínálatunkban hatalmas választékban találhatsz bármilyen méretű film-, játék- vagy sportplakátokat, valamint eredeti ajándékok széles választékát kínáljuk, a Csillagok háborúja, Harry Potter, képregények igazi rajongóinak vagy az egész Warner Bros-tól. Tudjuk, hogy a bögrék, figurák, rejtvények és ruhák a legjobb ajándék mindenki számára, kortól és érdeklődéstől függetlenül. De ha rajongsz a belsőépítészetért, akkor te is jó helyen jársz! Naponta nyomtatunk falfestményeket, illusztrációkat, fényképeket és művészeti reprodukciókat és több mint 25 országba küldjük őket, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek.


Kapcsolat:

E-mail: info@europosters.eu

Tel.: +420 210 440 210 (csak angolul)

Hétfő – Péntek ǀ 7:00–17:00

 

© 1999–2025 Europosters. Minden jog fenntartva.

Top