We noticed you are coming from US. Would you like to continue shopping on Abposters.com?
FEDEZD fel a hét legjobb ajánlatait: NAPTÁRAK 2021 akció - 20% ×

Hogyan kezeljük az érzelmeket a koronavírus ideje alatt?

12. 04. 2020

Amikor a tinédzsereket szüleik megbüntetik, sok érzelemmel küzdenek meg, mint például a kétségbeesés vagy az igazságtalanság. Ugyanez történik most a világgal is – valamennyien otthonunkba zárkózva kell maradnunk, távolságot tartva barátainktól és szládunktól, kezelnünk kell azokat a nap mint nap megjelenő negatív híreket, amelyekkel a média 5 percenként bombáz. Nem könnyű. Már több mint egy hónapja harcolunk a szuperfertőző vírussal és úgy tűnik, hogy csak felbukkan az alagút végén a fény. De az alagút még mindig elég hosszú, ezért meg kell tanulnunk, hogyan kezeljük érzéseinket az otthoni elszigeteltségben. Tanácsot adunk, hogy hogyan!

Amikor egyedül vagy

Mindenki másképp tölti ezt az otthoni ‘szünetet’. Néhányan a családdal egy kis apartmanban töltik a napjaikat, mások teljesen egyedül vannak. Egyik sem tökéletes. Ha egyedül vagy, vágysz az emberi kapcsolatokra, amikor másokkal vagy összezárva, elbujnál és nem beszélnél senkivel egész nap. Mégis teljesen egyedül lenni egy kicsit nehezebb. Van egy ok, amiért a legrosszabb bűnözőket magánzárkába helyezik! A magány valóban nagy hatással van mentális egészségünkre. Ez természetesen az elszigeteltség hosszától is függ. Minél hosszabb ideig vagy egyedül, annál valószínűbb, hogy a következő tüneteket fogod tapasztalni: harag, ingerlékenység, ellenségeskedés, szorongás, reménytelenség. Hogyan harcolj ezellen? Mivel nem büntetés céljából vagyunk elszigetelve rokonainktól, legalább felhívhatjuk őket. Manapság számos olyan alkalmazás használható, ahol ingyenesen cseveghetsz szeretteivel az interneten keresztül. Nem uagyanaz, mint egy személyes találkozás, de mégis tartja bennünk a lelket.

  • Hívd fel családodat és barátaidat a video chat alkalmazásokon keresztül. A változatosság kedvéért, ne órarend szerint hívd ugyanazokat a személyeket ugyanabban az időben. Az agyadnak új stimulusokra van szüksége – új témákra, új történetekre.
  • Hiányzik egy péntek esti ital a barátaiddal? Tedd meg virtuálisan! A péntek esti órák sokunk számára a pszicho-higiéna fontos részét képezik. Mivel a kocsmák határozatlan ideig bezártak, emiatt pedig egyáltalán nem szabad találkoznunk a barátokkal, ugyan csak felhívhatod őket! Koccintsatok virtuálisan egy pohár borral vagy sörrel akár jégkockás almalével és beszéljétek meg a napi történteket. Azt ajánljuk, hogy mindenképp kerüld a koronavírus-válság témáját! A péntek így várhatóan szórakoztatóbb lesz!
  • Nyújtózkodj! Az otthoni elszigeteltségben nemcsak a társadalmi kapcsolat, hanem a mozgás is hiányzik. Még akkor is, ha nem vagy sportoló! Néhány hét otthonlét után hátfájás és fejfájás, emésztési problémák és álmatlanság is jelentkezhet. Ezeket a kellemetlenségeket elkerülheted, ha megpróbálsz legalább egy fél órát mozogni minden nap. Talán minden második nap. Ha megteheted, csak egy fél órás séta is már csodákra képes. De csak óvatosan! Használj maszkot és olyan helyre menj, ahol nem túl sokan vannak körülötted. Ne feledkezz meg a legalább 2 méter távolságtartásról sem! Ha a kültéri séta nem lehetséges, nyisd ki a szobád ablakát és mozogj bent . Ismételje meg ezeket a házimintákat a percet.
  • Gondolkozz pozitívan! Fontos, hogy napirenden légy a történtekkel, de figyelj arra, mennyit bújod a hír oldalakat! Elolvasni újra és újra, hogy milyen országokban hány fertőzött van csak kétségbeesést és szomorúságot okoz. Inkább olvasd a kedvenc könyved vagy nézd meg a Jóbarátok sorozatot századikszor is, nézz fényképeket korábbi nyaralásaidról vagy gyerekkorodból. Felejtsd el egy percre, mi történik a világban és tervezd meg, hogy hol és hogyan fogsz találkozni, amikor a helyzet jóra fordul.
  • Vedd körül magad szépséggel! Ne bámuld az üres falakat, díszítsd őket kedvedre, kedvenc festőd műveivel, természetfotókkal vagy portrékkal, amelyek pozitív érzelmeket, nyugalmat és vidámságot sugároznak. Tipp: fedezd fel a Békés pillanatok kollekciónkat!
  • Csinálj valamit hasznosat és kreatívat – rajzolj, játssz hangszereken, tanulj nyelveket. Csinálj bármit, amit szeretsz, vagy amit mindig is ki akartál próbálni. Nem számít, hogy kezdő vagy haladó szinten vagy, a lényeg, hogy lefoglald magad.

Amikor túl sokan vagytok

Nem mindenki él egy tíz hálószobás palotában. Lehet, hogy eddig  soha nem tűnt fel, de most minden négyzetméter számít. Házastárs/partner, gyerekek, kutya/macska. Minnél több ember, annál nagyobb a zaj és a lehetséges konfliktushelyzetek kialakulása. De még ezt is ki lehet alakítani úgy, hogy mindeni számára a lehető legjobb legyen! Minden a megállapodással és a meghatározott szabályokkal kapcsolatos.

  • Oszd fel a lakást zónákra. Mindenkinek szüksége van egyedüllétre. Ha élettársad vagy gyereked mindig hozzád szól és elvárja, hogy valamilyen módon odafigyelj rá, könnyen irritálhat és konfliktus alakulhat ki! Gondoskodjon arról, hogy például a hálószoba legyen olyan hely, ahol nem csak alszol, hanem szellemileg is pihenhetsz – tehát ha valakinek egy perc nyugalomra van szüksége, oda félrevonulhat és senki nem zavarja meg.
  • Határozd meg az együtt és egyedül töltött pillanatok idejét. Csakúgy, mint a magánélet pillanatai, fontosak azok is, amelyeket a családdal töltesz. Oszd a napot részekre: munkaidő, személyes idő, családi tevékenységek, étkezés ideje. Megtanulhatod, hogyan kell együttműködni ebben a módban és majd vágyni fogsz együtt játszani vagy filmet nézni a családdal!
  • Beszélj az érzéseidről! A legrosszabb dolog, amit tehetsz az, hogy mindent magadban tartasz. De ha rosszul érzed magad, fontos megnevezned és megosztanod érzéseidet mással is. Természetesen fontos az is, hogy milyen módon teszed ezt. Meglátod, hogy partnered ölelése vagy megértése jót tesz!

Olyan helyzetben vagyunk, amelyet még soha nem tapasztaltunk, ezért normális dolog attól tartanunk, hogy mi történik és hogy lesz tovább. Fontos azonban, hogy ne veszítsük el a reményt és a humorérzetet. A humor és a jó hangulat a legjobb fegyver a koronavírus ellen! A jó lelkiállapot növeli immunitásunkat is! Találd meg a pozitív gondolatokat és boldogságot a művészeti fotók gyűjteményünkben!

FEDEZD FEL A CSUPA BOLDOGSÁG GYŰJTEMÉNYT

tekla

Műépítész és designerként, kreatív személyiségével mindig képes inspirálni. Kövesd a bejegyzéseit! https://www.instagram.com/i.am.tekla/

www.instagram.com/i.am.tekla/



Decorate your life!

Az Europosters 1999 óta a plakátok, falfestmények és falfestmények egyik legnépszerűbb eladója. Jelenleg egész Európában tevékenykedő művészekkel, fotósokkal és grafikusokkal működünk együtt. Kínálatunkban a kortárs művészek legszebb, legismertebb festményei és vadonatúj művei találhatóak meg. Mindemellett, saját fényképek nyomtathatóak, igény szerinti kiváló minőségű keretekben klienseinkhez szállítva. Nagyon szeretjük a belsőépítészetet, nem feledkezünk meg a geek csoportba tartozó klienseinkről és a zene rajongó klienseinkről sem, akiknek folyamatosan bővítjük plakát, bögrék, pólók, gyűjthető figurák és egyéb árucikkek és ajándékok kínálatát.


Kapcsolat:
E-mail: [email protected]
Tel.: +420 777 33 44 55 (csak angolul)

Hétfő – Péntek ǀ 7:00 – 15:00

 

© 1999 – 2020 Europosters. Minden jog fenntartva.

Ez a web cookie fájlokat használ szolgáltatások nyújtására, reklámok testreszabására és a látogatottság felmérésére. Több információ Egyetértek ×
Top