Hosszú ideje vártuk a Valhallát: a játék iránti érdeklődés megnőtt az Ubisoft marketingjének köszönhetően, amely nem engedte a türelmetlen játékosokat felejteni, valamint a 2019-es botránynak köszönhetően, amelyben az Ubisoft bemutatta a sokat kritizált Ghost Recon: Breakpoint-ot a nyilvánosság számára, amely megmutatta, hogy a stratégia megváltoztatása és minden új játék fejlesztésére nagyobb odafigyelés szükséges.
A feltörekvő internetes és közösségi hálózati vélemények szerint Valhalla fejlesztése valóban sikerült: bár a legtöbb játékos még mindig érzi a klasszikus Assassin’s Creed Valhalla szellemét, ez már nem azonos az Assassin’s Creed Origins vagy az Assassin’s Creed Odyssey-vel – a kreatív csapat úgy döntött, hogy módosítja a meglévő verziót, és új funkciókat ad hozzá: annak ellenére, hogy ez bizonyos helyeken egy tipikus Ubisoft játék, amelyben többnyire a térkép fokozatos feltárására összpontosít, főbb történetszalag feladatokkal, de emellett (annyira nagyra értékelik) mellékes feladatokként a játék egyre inkább a népszerű Skyrim-hez vagy akár a The Witcher-hez hasonlítható, a részletekre való jó látásnak köszönhetően (mint az RPG-ben).
Valhalla Norvégiában kezdődött 873-ban és a kora európai középkor egyik legérdekesebb időszakára, a Brit-szigetek viking inváziójára összpontosít. A vad harcosok évszázadok óta jelentősen befolyásolták a leendő Anglia és kontinentális Európa történetét. Az északiaknak még Észak-Amerikába is sikerült eljutniuk – és az Assassin’s Creed új kiadásában ez a tény is elég jelentős.
A játékban úgy tűnik, hogy nincs főszereplő és a klánt kulcsfontosságúnak tartják a cselekményben. Formálisan nézve Eivort, mint főszereplőt (könyörtelen harcos, akinek neme ennek a semleges névnek is köszönhető, tehát nem előre meghatározott és választható), előre meghatározott természetű és világnézetű, de ő nem több, mint része egy család, amelynek egyetlen erőfeszítése a klánért való munka. A játék Eivor történetével, Eivor és féltestvérének Angliába menekülésével és későbbi szökésével kezdődik. A játék során a karakter legtöbbször megoldja a falukkal kapcsolatos problémákat, feltárja a térképet, segíti a rászoruló embereket, és megtámad más falvakat és keresztény egyházakat, mind a térkép kitöltése, mind a saját falujának javítása érdekében – mint már említettük, a fő a cél a klán előnye.
A játék során mind a játék előző részeiből már ismert harci stílusokkal, mind egy teljesen új mellékfeladatokkal találkozhatsz egy térkép felfedezése során, például macskák megfogása, kígyótojások keresése vagy karakterek mentése patkánytámadásoktól. A fejlesztők szerint kis feladatokra van szükségünk, hogy játék közben eltereljük a figyelmünket és szórakoztassuk magunkat, ugyanakkor eltávolodjunk a nehéz fővonaltól. A mellékszereplők is jól fejlettek a játékban, ami megadja a választást a fővonal figyelése és a játék érdekes mellékküldetései között. Végül is egyesek kijelentik, hogy mindkettőt élvezik, amikor játszanak, anélkül, hogy bármi felé rohannak.
A látszólag tömörsége ellenére az Assassin’s Creed Valhalla több száz órás játék lehet. Csak 60 órába telik a fő feladatok elvégzése, azonban ha úgy döntesz, hogy érdekes mellékfeladatokat vállalsz be, akkor ez a mutató lassan a végtelenségig növekedhet és ha valaki éppen ilyen élményt keres, ez kemény dió lehet. De azok is, akiket csak a fő történet érdekel, megtalálják azt, amit keresnek: ezúttal sokkal könnyebb lesz, mivel nincs szigorú kapcsolat a játék sebzésének szintjével vagy mértékével, így teljes mértékben a fő feladatra lehet fókuszálni.
Azok számára, akik még nem vásárolták meg a játékot, de azt tervezik, hogy az év végét a vikingek kellemes társaságában töltik és élvezik a középkori Anglia hangulatát, az új Assassin’s Creed Valhalla kollekció termékeit kínáljuk, amelyek nemcsak ennek rajongóit fogják megörvendeztetni, hanem minden játékost, aki tudja, hogyan kell a legjobbat kiválasztani.